2012-05-30

Tufft kort

Jag tycker alla korten med slipsar och liknande är ur coola så när min mors karl fyllde år här i maj ville jag göra nått liknande till honom, jag prövade först göra ett slipskort efter en enkel mall som jag hittade på http://familyfun.go.com/. Den blev också fin men kändes inte alls riktigt rätt. 
Han som fyllde år gillar Johnny Cash så jag googlade lite Johnny cash bilder och sedan skapade jag det här kortet utan färdig mall utan genom att rita en form av ritning jag gick efter. Då vart det lite mer i stil och ganska tufft tycker jag.


Jag tyckte det var kul att göra "kläd" kort så ska se om jag inte kan skapa mig någon hatt eller klänning i kortväg så småningom också :)



Sewe

2 kommentarer:

  1. now wait a minute...is it true that I'm your first follwer???? Wow... I like your funny suit-card! Have seen it on another blog and think it's a perfect male card!
    Hugs, Alessandra

    SvaraRadera
  2. This is WONDERFUL!!! I've loved looking around your blog and I just wanted to come by and say thank you SOOO much for your very nice comment you left me. :)

    SvaraRadera