2013-01-31

Mina första virkprojekt

Ni kommer kanske ihåg att jag sa att jag börjat lära mig virka för ett par veckor sen?!  Nu har jag äntligen lyckats med några "sådana där" projekt, alla stygnen är inte perfekta men sånt kommer väl med tiden hoppas jag. Min första var tänkt att bli en babyfilt men i singel crotchet stygn (jag har lärt mig virka på engelska och kan tyvärr inte "virksvenska") men jag insåg ganska snart att garnet inte skulle räcka, det är ju inte så lätt det där i början, så det fick bli ett pannband/öronvärmare till mig, några små rosor på så den inte såg så tråkig ut och perfekt för mig, jag som egentligen blir för varm av heltäckande mössa men alltid fryser öron av mig i tunnare mössor :)
Min andra blev en liten baby beanie från ett gratis mönster jag hittade online, klicka här för den mönsterbeskrivningen. Visst är den väl söt? 


Sewe

1 kommentar: